Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2015

ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ Φ.Π.Α.

  Κείμενο τού Δήμου Χλωπτσιούδη. Αφιερωμένο στους αριστερούς νεοφιλελεύθερους καραγκιόζηδες που αναζητούν "ισοδύναμα" ώστε η πραγματική οικονομία και η πραγματική κοινωνία να συνεχίσουν να επιβαρύνονται εν μέσω "κρίσης" με τις δαπάνες πολυτελείας των βολεμένων (τα τονισμένα στοιχεία και οι εικόνες από εμένα - Θ.Λ.)  




   Όσο προχωρά ο καιρός μοιάζει να φουντώνει ο πόλεμος για τον ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση. Βέβαια, στην αρχή οι μονταζιέρες επιστράτευσαν -ως τρόικα εσωτερικού- τα μεγάλα μέσα (τον Γιούνγκερ και την αρμόδια Επίτροπο με σχετική ερώτηση) και κυκλοφορούσαν ειδήσεις ότι τάχα αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τα ίδια βέβαια έκαναν και για παλαιότερα ζητήματα που αφορούσαν την παιδεία. Και λογικό είναι να αναρωτηθούμε γιατί τόσος καβγάς για την εκπαίδευση  (κεντρικό θέμα και για τον Μεϊμαράκη).
   Αν και στον όλο διάλογο κυριαρχούσε η εντύπωση ότι λόγος γίνεται για τα ιδιωτικά σχολεία, τελικά αποδεικνύεται ότι τα ιδιωτικά σχολεία τέθηκαν ως κεντρικό θέμα της αντιπολιτευόμενης ρητορικής καλύπτοντας τον πραγματικό στόχο της υπόθεσης: την υπεράσπιση της παραπαιδείας. Άλλωστε, ο κύκλος εργασιών των κάθε λογής φροντιστηρίων, εργαστηρίων και καλλιτεχνικών σχολών είναι πολλαπλάσιος εκείνου των κολεγίων και των ιδιωτικών σχολείων.

    Σε μία χώρα στην οποία όλο το εκπαιδευτικό σύστημα επί σαράντα (40) έτη στήθηκε πάνω στα κέρδη των φροντιστών και των ιδιωτικών σχολών, δεν είναι παράλογο που όλος ο παλιός πολιτικός κόσμος φωνάζει εναντίον της επιβολής ΦΠΑ.
   Ας μην παραβλέπουμε ότι μιλάμε για μία -επίσημη- παιδεία παράλληλα με το εκπαιδευτικό σύστημα για όσα εκείνο αποφεύγει εδώ και δεκαετίες να προσφέρει (πιστοποίηση ξένων γλωσσών και πληροφορικής, παράλληλη μαθησιακή στήριξη και τμήματα ενισχυτικής).

   Και τελικά αυτοί που φωνάζουν είναι στην πραγματικότητα εκείνοι που αφαίμαξαν από το εκπαιδευτικό σύστημα (δημόσιο και ιδιωτικό) όλες τις πραγματικές δεξιότητες που θα μπορούσαν να αποκτήσουν οι μαθητές και προσέδωσαν μία γνωσιοθηρική αντίληψη που ιδεολογικοποιήθηκε πάνω στον εξετασιοκεντρισμό.  Είναι οι ίδιοι που εδώ και δεκαετίες λοιδορούν τους εκπαιδευτικούς (όχι το σύστημα) για την κατάντια του σχολείου και σήμερα υπερασπίζονται την παραπαιδεία.
   Γιατί τελικά πίσω από όλα υπάρχουν βαθύτερα πολιτικά ταξικά αίτια... Δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το αυτονόητο πως η παράλληλη παιδεία (προκειμένου το παιδί να αποκτήσει δεξιότητες και κουλτούρα ή να έχει υψηλές επιδόσεις ώστε να εισαχθεί τελικά σε ΑΕΙ) συνδέεται ως αναγκαία συνθήκη με την οικονομική ευμάρεια του γονέα. 
   Στην ουσία όποιος σήμερα υπερασπίζεται την παράλληλη παιδεία -χωρίς παράλληλα να διεκδικεί βελτίωση των όρων και των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και ριζική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος (ώστε να παρέχει πιστοποιήσεις και δεξιότητες που τώρα δίνουν μόνο οι ιδιώτες)- δεν υπερασπίζεται απλά την ιδιωτική πρωτοβουλία.  Υπερασπίζεται τον εξετασιοκεντρισμό ως βαθύ ταξικό μέτρο διαχωρισμού των μαθητών, υπερασπίζεται έμμεσα την μόρφωση των λίγων, υπερασπίζεται ένα ανίκανο δημόσιο σχολείο προς όφελος της κοινωνιοδαρβινικής αντίληψης του οικονομικά ισχυρότερου.

   Γιατί τελικά άλλο η υποστήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κι άλλο η άμεση στήριξη ενός σάπιου συστήματος που στόχο έχει την ενίσχυση των ταξικών φραγμών∙ ενός απάνθρωπου εκπαιδευτικού συστήματος που αξιολογεί στην ουσία την κοινωνική προέλευση του μαθητή∙ ενός σχολείου ενάντια στον ψυχισμό του μαθητή. Και όταν αυτό το υπερασπίζονται εκείνοι που ρητορικά κατηγορούν το "παλιό", αντιλαμβανόμαστε ότι το "νέο" τους είναι το ίδιο παλιό.


   Αν και συμφωνούμε με την επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική και παράλληλη εκπαίδευση (καθώς είναι ο μόνος επιχειρηματικός κλάδος που φοροαπαλλάσσεται από την προστιθέμενη αξία), κρίνεται αυτονοήτως αναγκαίο άμεσα να ενταχθούν όλες οι δραστηριότητες της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα με αντίστοιχες πιστοποιήσεις και δράσεις (από ωδεία και χορό έως ενισχυτική υποστήριξη μαθητών και πτυχία σε ξένες γλώσσες και υπολογιστές).
   Γιατί σε αντίθετη περίπτωση, η αύξηση των τιμών θα γιγαντώσει -αριθμητικά και ποσοτικά- τα ταξικά εμπόδια στην εκπαίδευση και θα μειώσει τις -λογιστές- ευκαιρίες των λαϊκών στρωμάτων για απόκτηση επιπλέον δεξιοτήτων και μόρφωσης ή κουλτούρας.


10 σχόλια:

  1. την παιδεία την διάλυσαν οι καθηγητές και δεν θα έχουμε ΠΟΤΕ παιδεία αν δεν απολυθούν σχεδόν ΟΛΟΙ οι καθηγητές ΟΛΟΙ οι δάσκαλοι κι ΟΛΟΙ οι πανεπιστημιακοί ώστε να προσληφθούν μόνο μέσω αξιολόγησης η οποία αξιολόγηση θα είναι συνεχής κι αδιάλειπτη με τις απολύσεις των ανάξιων άμεσες.
    σημ. ο κύριος Χλωπτσιούδης κάποια μέρα θα γίνει υπουργός. Γλύφει καλά κι έρπει γρήγορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμη, αλλά τις προσωποκεντρικές προσεγγίσεις τις θεωρούσα πάντοτε επιπέδου όμοιου με αυτούς που τις προωθούν: τις διάφορες μπατσοφυλλάδες και μπατσοκάναλα, νοικοκυραίους, ηθικολόγους κάθε είδους, νεοφιλελέδες κρυφοφασίστες, πουτσοϊστοσελίδες-επιγόνους του Κωστόπουλου (π.χ. τύπου πρόταγκον ή άθενζ βόις), κλπ.

      Παιδεία στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ για να διαλυθεί. Αιτία είναι η απέχθεια του (β)ρωμηού για την παιδεία και τα παράγωγά της, την αξιοκρατία, τους ικανούς, τους χαρισματικούς, τους ταλαντούχους, ή τους απλώς ευφυείς, ή αξιοπρεπείς, που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτήν.
      Γι' αυτό η παραπαιδεία (και όχι ... "ιδιωτική παιδεία") στην Ελλάδα οργίαζε ανέκαθεν: για να αποκτούν "χαρτιά" μόνο όσοι έχουν φράγκα και για να κλείνεται ο δρόμος σε όσους αξίζουν (και άρα αποτελούν απειλή για το καθεστώς). Κι όχι από αγάπη του (β)ρωμηού για τον ... πλουραλισμό και τη δημοκρατία.

      Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν που υπάρχουν σήμερα δεν έπεσαν από τον ουρανό αλλά είναι γέννημα ενός καθεστώτος σχεδόν δύο αιώνων.
      Σε αυτά τα πλαίσια, τα περί "αξιολόγησης" τα θεωρώ τόσο φαιδρά και υποκριτικά όσο και τις απλοϊκές προσωποκεντρικές προσεγγίσεις των ηθικολόγων νοικοκυραίων.
      Ποιός θα τους "αξιολογήσει" τους εκπαιδευτικούς ρε φίλε; Αυτοί που ψηφίζουν νόμους υπέρ της παραπαιδείας (και της αντίστοιχης παρα-οικονομίας); Ακόμα δεν έχεις καταλάβει ότι οι "αξιολογήσεις" στην Ελλάδα ήσαν ανέκαθεν παραμύθια της Χαλιμάς ("φύγε 'συ, έλα 'συ");

      Μπήκα στο πανεπιστήμιο χωρίς φροντιστήρια, καταβάλοντας διπλή και τριπλή προσπάθεια από τα παιδιά των νοικοκυραίων. Για να μπω στο πανεπιστήμιο πάλεψα εναντίον ενός ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ το οποίο έκανε τα ΠΑΝΤΑ για να εμποδίσει ανθρώπους σαν κι εμένα. Εκτός λοιπόν του ότι είμαι υπερήφανος, έχω κάθε λόγο (και έχω αποκτήσει κι άλλους στην πορεία) να τρέφω ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑ για το σύστημα αυτό και να απεργάζομαι την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ του (και όχι μεταρρυθμιστικά μερεμέτια και κουτοπόνηρες "αξιολογήσεις" που απλώς θα το διαιωνίσουν). Και μόνο αφού ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ θα εμπιστευτώ αξιολογήσεις και διαδικασίες.
      Για μένα η καταστροφή της παραπαιδείας είναι θανάσιμο χτύπημα στην εμπορευματοποίηση της παιδείας, στην αναξιοκρατία, τη βλακοκρατία, τον νεοφιλελεύθερο κοινωνικό δαρβινισμό και βέβαια στο Σύστημα που τα διαιωνίζει.

      ΥΓ. Το ότι ο Χλωπτσιούδης έρπει και γλείφει και γι' αυτό θα γίνει υπουργός είναι προσωπική σου πρόβλεψη και γι' αυτό προς το παρόν δεν βλέπω ποιά η αξία του ως επιχειρήματος (ή και η γενικότερη θα έλεγα...).

      Διαγραφή
  2. ε λοιπόν εγώ που δεν είμαι μαζάνθρωπος έχω να σου πω το εξής: οι καθηγητές έπεσαν κυριολεκτικά από τον ουρανό! κι ας το αρνείσαι εσύ, δεν έχει καμιά σημασία. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι πως είτε πήγαιναν για άλλο και τους έτυχε καθηγητές είτε πέτυχαν τον σίγουρο μισθό που ζητούσαν. Τιποτα άλλο και τόσο απλά. Το σύστημα το κράτος, είμαστε εμείς (και οι καθηγητές) και η παραπαιδεία δεν θα σταματήσει γιατί έτσι θέλουν οι "καθηγητές". Ειναι 'ένας καλός τρόπος για διπλο μεροκάματο. Κανανε ρε φίλε ποτέ απεργία για παιδεία; ποτέ! μόνο περισσότερα λεφτά λιγότερες ώρες και έξτρα αργιες αυτά είναι τα αιτήματα των καθηγητών που είναι επαγγελματίες και όχι λειτουργοί. ¨οσο λοιπόν θα σταματήσει το φακελάκι άλλο τόσο θα σταματήσουν και τα φροντιστήρια και είναι οι γιατροί που φταίνε και οι καθηγητές όχι το κράτος!! το κρατος είναι οι πραγματικότητα της κοινωνίας και διαμορφώνεται ανάλογα.

    ΥΓ. κοιτα και λίγο προς το μέλλον, καλό κανει και δεν είναι προβλεψη, είναι επόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @
      "Το σύστημα το κράτος, είμαστε εμείς (και οι καθηγητές)"

      Όχι φίλε, εγώ είμαι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ κοινωνία (ούτε το κράτος ούτε οι καθηγητές, ούτε οι βολεμένοι που έχουν λεφτά για να τα ρίχνουν στη φοροαπαλλαγμένη παραπαιδεία). Κι αυτό το έχω αποδείξει με τον τρόπο που σου είπα στο προηγούμενο σχόλιο. Και φυσικά δεν είμαι ο μόνος.

      Τα υπόλοιπα (που μάλιστα τα ακούω ίδια κι απαράλλαχτα ως ανιαρό "κήρυγμα" εδώ και δεκαετίες στα μήντια) δεν καταλαβαίνω γιατί μου τα λες. Ούτε καταλαβαίνω τί σχέση έχουν με το κείμενο του Χλωπτσιούδη (το οποίο πολύ απλά λέει ότι η πραγματική κοινωνία θα κληθεί να πληρώσει "ισοδυνάμως" το κόστος της παραπαιδείας των βολεμένων) .

      Όταν κοπεί η παραπαιδεία θα φτιάξει και η κανονική παιδεία. Ή μήπως νομίζεις ότι το ένα είναι άσχετο με το άλλο και πιστεύεις το παραμυθάκι ότι η παραπαιδεία έρχεται δήθεν να καλύψει ανάγκες που δημιουργεί η "ανεπαρκής" επίσημη παιδεία;
      Γιατί εγώ πιστεύω ότι η επίσημη παιδεία έχει επίτηδες απαξιωθεί και αφεθεί στην τύχη της, για να έχει "λόγο ύπαρξης" και να ευημερεί η παραπαιδεία. Όταν λοιπόν αφαιρεθεί ο κακοήθης όγκος της παραπαιδείας, θα συνέλθει αναγκαστικά η παιδεία. Αλλά ακόμα και στην εντελώς υποθετική περίπτωση που δεν θα συνέβαινε αυτό, πρέπει παρ΄όλα αυτά να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες για όλους.

      Λοιπόν, θέλεις ή δεν θέλεις ίσες ευκαιρίες για όλους; Θέλεις ή δεν θέλεις να κοπεί μαχαίρι η παραπαιδεία; Αν το θέλεις ειλικρινά, απαίτησε την τσεκουράτη φορολόγησή της ως είδους (υπερ)πολυτελείας. Τί ανακατεύεις τους εκπαιδευτικούς και τις συντεχνιακές "απεργίες" τους;

      ΥΓ. Και βέβαια κοιτάω προς το μέλλον, αλλά με βάση το παρελθόν και όχι τους χρησμούς της Πυθίας.

      Διαγραφή
  3. όχι φίλε μου. εσύ δεν είσαι μέρος της οικονομίας. Η πραγματικη κοινωνία είναι αυτή που πληρώνει παράγοντας παραπαιδεία ΔΙΟΤΙ δεν υπάρχει παιδεία. όχι για να καλύψει ελείψεις της παιδείας, όχι! δεν υπάρχει παιδεία και ή θα αυτομορφωθείς (κοινως θα ξεσκιστείς τρεις φορές παραπάνω κι αυτό μέχρι πρόσφατα ήταν αδύνατον) ή θα πάς φροντιστήριο. ναι θέλω ίσες ευκαιρίες για όλους και γι αυτό λέω πως ή 1. τα δημόσια πρέπει να κλείσουν να επιστραφούν οι φόροι λειτουργίας τους και ο καθένας ν' αποφασίζει τι θέλει για το παιδί του κι όχι να πληρωνει και σχολεία και φροντιστήρια ή 2. ν' απολυθούν όλοι οι καθηγητές και να ξαναφτιαχτεί το σχολείο από το μηδέν με καθηγητές λειτουργούς κι όχι επαγγελματίες. Άλλη λύση δεν υπάρχει.
    "(το οποίο πολύ απλά λέει ότι η πραγματική κοινωνία θα κληθεί να πληρώσει "ισοδυνάμως" το κόστος της παραπαιδείας των βολεμένων)" αυτό που ο χλωπιτσούδης λέει παραπαιδεία είναι η μόνη πραγματική παιδεία. Συμφωνω κι εγω ότι υποβαθμίστηκε επίτηδες η δημόσια αλλά από τους ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ κι όχι από κανέναν άλλο 'η το απρόσωπο και γενικό κράτος. οι καθηγητες απαξίωσαν το σχολείο για να τα πάιρνουν από τα φροντιστήρια. ο κακοήθης όγκος λοιπον της παιδείας αυτή την στιγμή είναι το δημόσιο σχολείο κι αυτός πρέπει να αφαιρεθεί κι όχι εκεί που γίνεται όντως μαθημα στο υγιές για να μας μείνει το κακοήθες μελάνωμα του δημόσιου

    ΥΓ. τότε σου λείπουν παρελθοντικά δεδομένα (έτσι άλλωστε δούλευε και η πυθία, με δεδομένα που οι άλλοι δεν ήξεραν-αντιλαμβάνονταν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @
      "όχι φίλε μου. εσύ δεν είσαι μέρος της οικονομίας. Η πραγματικη κοινωνία είναι αυτή που πληρώνει παράγοντας παραπαιδεία"

      Σοβαρά; Δεν είμαι μέρος της οικονομίας; Τότε γιατί η νεοφιλελεύθερη κυβέρνησή σου (που την ψηφίζεις καθημερινά και με τα δύο χέρια) μου ζητάει να πληρώσω "ισοδυνάμως" 23% ΦΠΑ για την παραπαιδεία των βολεμένων;

      @
      "τα δημόσια πρέπει να κλείσουν να επιστραφούν οι φόροι λειτουργίας τους και ο καθένας ν' αποφασίζει τι θέλει για το παιδί του κι όχι να πληρωνει και σχολεία και φροντιστήρια"

      Και πώς θα το κάνει;(!) Τελικά θα πληρώνει κάτι άλλο, ή δεν θα πληρώνει τίποτα; Κι αυτοί που δεν θα έχουν να πληρώσουν; Ή αυτοί που δεν θα μπορούν να πληρώσουν όσα εσύ;
      Τί θα κάνουν σε αυτές τις περιπτώσεις τα παιδιά που οι γονείς τους δεν θα είναι ευκατάστατοι; Θα το ρίξουν στην ... αυτομόρφωση; Μα αυτό κάνουν και σήμερα (αυτό έκανα κι εγώ). Τί θα αλλάξει με αυτό που λες;

      Δεν θέλεις ίσες ευκαιρίες. Αυτό που θέλεις είναι "ο καθένας για την πάρτη του" (δηλ. ό,τι πιο ρατσιστικό, νεοφιλελεύθερο και μικροαστικό υπάρχει). Και φυσικά, η μόνη υπόθεση που μπορώ να κάνω είναι ότι θα έχεις τους (συμφεροντολογικούς) λόγους σου (όπως όλη η "πραγματική κοινωνία που πληρώνει παράγοντας την παραπαιδεία", μυξοκλαίγεται ότι θέλει να "μορφώσει" τα παιδιά της και έχει την απαίτηση να της πληρώνουν οι άλλοι τον ΦΠΑ των φροντιστηρίων).
      Αυτό που υποστηρίζεις (όσο κι αν το "χρυσώνεις") είναι ότι το δικαίωμα ενός ανθρώπου στη μόρφωση πρέπει να ξαναγίνει ευθέως ανάλογο με την οικονομική δυνατότητα των γονιών του (όπως δηλ. στον Μεσαίωνα και την αρχαιότητα).

      Αν ήσουν μακροχρόνια άνεργος ή δούλευες για ψίχουλα, είχες ένα παιδί που "έπαιρνε" τα γράμματα και δεν μπορούσες να το βοηθήσεις στέλνοντάς το σε φροντιστήριο, θα έλεγες άλλα. Σου λέω λοιπόν (σε περίπτωση που δεν το έχεις συνειδητοποιήσει) ότι η γλώσσα σου είναι η διαχρονική γλώσσα των βολεμένων.

      Σου το ξαναλέω: η κανονική παιδεία στην Ελλάδα είναι επίτηδες ξεχαρβαλωμένη, για να έχει λόγο ύπαρξης η παραπαιδεία. Η παραπαιδεία είναι ΘΕΣΜΟΣ και όχι παρενέργεια που οφείλεται στο καθηγηταριό (το οποίο απλώς "βρίσκει και τα κάνει"). Κατάργησε την παραπαιδεία και όλα θα έρθουν στα ίσα τους. Το να απαιτείς να "φτιάξει" πρώτα η κανονική παιδεία (και μάλιστα με ... "αξιολογήσεις") για να εκλείψει η παραπαιδεία, εκτός από επιδερμική προσέγγιση, το θεωρώ και ηθικολογική υπεκφυγή.

      Εξάλλου παραδέχεσαι ότι θεωρείς ως μόνη πραγματική παιδεία τα φροντιστήρια. Τα περί καθηγηταριού τα θεωρώ, λοιπόν, προσχηματικά. Ξέρεις πόσους (β)ρωμηούς ακούω κάθε μέρα να λένε ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια με αυτά που λες εσύ; Όλοι για το βόλεμα ...
      Κάτι δικό σου (κάτι πρωτότυπο, κάποια προσωπική σου σκέψη), εκτός απ' αυτά που μηρυκάζουν καθημερινά τα κανάλια των Αλαφούζων και οι Τζήμεροι, έχεις να πεις;

      Ακόμα περιμένω να μου πεις ποιός θα ... "αξιολογήσει" τους εκπαιδευτικούς.

      ΥΓ. Απο ποιά "παρελθοντικά δεδομένα" του Χλωπτσιούδη "που οι άλλοι δεν ξέρουν-αντιλαμβάνονται" προφητεύεις ότι ο εν λόγω πάει για υπουργός;

      Διαγραφή
    2. Για να καταλάβω τί λένε κάποιοι: οι παλιοκαθηγητές που "σχεδόν όλοι χρειάζονται απόλυση" γιατί έχουν απαξιώσει την δημόσια ψευτοπαιδεία, είναι οι δημιουργοί της πραγματικής παιδείας. Μα τότε γιατί να απολυθούν και να μην τους δοθεί και βραβείο για την "κοινωνική προσφορά" τους;
      Θαυμάζω συνεπή επιχειρήματα.

      Διαγραφή
  4. θα το συνοψίσω σε μια πρόταση και κλείνω εδώ.
    βολεμένος δεν είμαι καθόλου είμαι όμως μαχητής πολεμιστής και το πολεμάω το πράγμα αντί να κλαίω την μοίρα μου όπως εσύ. Διότι σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει, είσαι κλασικός μοιρολάτρης. Εγώ λοιπόν θα το πολεμάω όσο εσύ θα κλαις την μοίρα σου και βάλε μου όσες ταμπέλες θες για να δικαιολογήσεις την δική σου μοιρολατρία. Κλείτωρ ασύνδετος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι "μοιρολάτρης" επειδή δεν γουστάρω να πληρώνω "ισοδυνάμως" τον ΦΠΑ της παραπαιδείας των βολεμένων;(!) Ειδικά όταν δεν πήγα ποτέ μου φροντιστήριο και όταν έπρεπε να τους ανταγωνιστώ με άνισους όρους (και τους ξεφτίλισα); Και ειδικά όταν δεν στέλνω ούτε το παιδί μου στην παραπαιδεία;
      "Κλαίω τη μοίρα μου" επειδή δεν γουστάρω να επωμιστώ τα οικονομικά βάρη της παραπαιδείας των βολεμένων; Δηλαδή αν το δεχόμουν αδιαμαρτύρητα, τί θα ήμουν; "Πολεμιστής" σαν κι εσένα;
      Δηλ. θα πρέπει να δεχτώ να πληρώνω τα γαμησιάτικα των βολεμένων για να με χρίσεις εσύ πολεμιστή; (!)
      Tί άλλο θα ακούσουμε...
      Αν είναι έτσι, τότε οk, είμαι μοιρολάτρης, κλαίω τη μοίρα μου και γουστάρω τρελά...

      Μια και δήλωσες ότι δεν είσαι μαζάνθρωπος, περίμενα από σένα να διαφοροποιηθείς από τα διαπλεκόμενα μπατσοκάναλα, τους Τζήμερους και τους αριστερούς νεοφιλελέδες, που υπερασπίζονται το "λαϊκό εισόδημα" και το "λαϊκό φροντιστήριο" (όπως λέει κι ο "αγαπημένος" σου Φίλης: http://www.cna.gr/articles/aristera-pou-den-ithele-tin-parapedia-mas-exothi-stin-mavri-pedia/).
      Περίμενα επίσης να διαφοροποιηθείς από την υπάκουη μοιρολατρική μάζα, που κάθεται και της πιάνουν τον κώλο τα φροντιστήρια, αντί να μποϋκοτάρει την παραπαιδεία και να απαιτήσει ευρωπαϊκή δημόσια δωρεάν εκπαίδευση (ειδικά όταν σκούζει ότι ... "μένει Ευρώπη").

      Όσο όμως δεν θα λες κάτι διαφορετικό, λυπάμαι, αλλά δεν θα δείχνεις περισσότερο "πολεμιστής" απ' τον Μπογδάνο. Για την ώρα, το τί δηλώνεις (και το τί ετικέτες σε βολεύει να κολλάς στους άλλους για να νιώθεις διαφορετικός) αφορά μόνο εσένα.

      Διαγραφή
  5. «Δωρεάν Παιδεία » Με 9.000 Ευρώ Ανά Οικογένεια Για Φροντιστήρια Λυκείου

    21 Δεκεμβρίου, 2015Ειδήσεις, Οικονομία

    Βαρύ παραμένει το κόστος των φροντιστηρίων για την ελληνική οικογένεια, το οποίο υπολογίζεται στα 9.000 ευρώ και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου και αυτό χωρίς να υπολογιστούν τα ιδιαίτερα μαθήματα.

    Την ίδια στιγμή η εξωσχολική υποστήριξη αναδεικνύεται ως προϋπόθεση για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς το ποσοστό αποτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις στα παιδιά που δεν πάνε σε φροντιστήριο ή δεν κάνουν ιδιαίτερα έναντι των υπολοίπων τριπλασιάζεται.

    Σχεδόν οι μισοί (49%) μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και Λυκείου) έχουν σήμερα κάποιου είδους εξωσχολική στήριξη. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 340.000 μαθητές περίπου.

    Η εξωσχολική υποστήριξη αφορά σε διαφορετικό βαθμό του μαθητές του Γυμνασίου (30% – 95.000 μαθητές) και τους μαθητές του Λυκείου (66% – 245.000 μαθητές). Ωστόσο, το ποσοστό των μαθητών του Λυκείου που έχουν εξωσχολική υποστήριξη εμφανίζεται αισθητά μειωμένο σε σχέση με την περίοδο 2009 – 2013, όπου βρίσκονταν στο 80%. Επίσης, αισθητή είναι η επίδραση του εισοδηματικού επιπέδου στην παροχή εξωσχολικής υποστήριξης, καθώς σε οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα κάτω από 500 ευρώ πέφτει στο 29% ενώ σε οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα άνω των 2000 ευρώ εκτοξεύεται στο 72%.

    Υπάρχει σαφής υστέρηση της πρόσβασης των παιδιών των φτωχότερων οικογενειών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω της απουσίας εξωσχολικής υποστήριξης. Ενδεικτικά, ενώ το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών που έχουν εξωσχολική υποστήριξη στις Πανελλήνιες Εξετάσεις βρίσκεται στο 97%, πέφτει εντυπωσιακά στο 64% μεταξύ των μαθητών που δεν υποστηρίζονται εξωσχολικά στο Λύκειο.

    Παράλληλα, ενώ το ποσοστό αποτυχίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις βρίσκεται στο 12% μεταξύ των μαθητών που έχουν εξωσχολική στήριξη, τριπλασιάζεται μεταξύ των μαθητών χωρίς εξωσχολική στήριξη, φθάνοντας στο 35%. Επιπλέον, το ποσοστό επιτυχίας όσων μαθητών επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα υπολείπεται, έστω και λίγο, του ποσοστού εκείνων που επιλέγουν κάποιο φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης (84% έναντι 88%).

    Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που εκπονήθηκε από την εταιρία Palmos Analysis και παρουσιάσθηκε στο 34ο Πανελλαδικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.

    http://analitis.gr/dorean-pedia-me-9-000-evro-ana-ikogenia-gia-frontistiria-likiou/

    ΑπάντησηΔιαγραφή